Onze nieuwe businesslocatie

Onze nieuwe businesslocatie

Na jaren dromen, was het dan eindelijk zo ver: Mijn beste vriendin en ik begonnen onze eigen cultuur- en business locatie! We hadden via de makelaar een super tof pand tot onze beschikking gekregen. In een voormalige kerk, mochten wij onze droom waar maken. We begonnen hard met klussen en binnen twee maanden openden wij onze cultuurzaal en businesslocatie: De paradijsvogel genaamd.

Van alles regelen

We moesten uiteindelijk veel meer regelen dan we ooit voor mogelijk hadden gehouden. Naast het zakelijke gedeelte, was er ook een facilitair gedeelte. Zo wilden onze klanten gebruik maken van:

  • Een beamer
  • Een geluidsinstallatie
  • Microfoons
  • Flip overs
  • Verlichting voor feesten
  • Stoelen

En noem het maar op. We hadden in het begin weinig budget, dus we voelden ons enorm overweldigd door al die aanvragen. Waar moesten we in hemelsnaam beginnen?

Beamer huren of kopen?

Allereerst wilden we een beamer kopen. Dit werd namelijk het meest gevraagd door onze klanten en was toch een behoorlijke kostenpost. Maar waar moet je op letten als je een beamer gaat kopen? Wij wisten van toeten noch blazen, dus besloten wij een expert om advies te vragen. Bleek dat beamers in allerlei soorten sterktes kwamen, met bijbehorend aantal lichturen. Aangezien wij een groot pand hadden, moesten wij ook een krachtige beamer hebben.En een dergelijke beamer bleek nogal aan de prijs. Dat deed ons besluiten om voor het beamer huren te gaan. Zo konden wij namelijk goede kwaliteit leveren, zonder dat we zelf hoefden te investeren De kosten berekenden wij natuurlijk gewoon door aan onze klanten.

Goede zaken doen

Zodra wij beschikking hadden over een beamer, begonnen onze zaken goed te lopen. De aanvragen stroomden binnen en wij spendeerden nachten aan het opstellen van offertes. Echt leuk werk was het niet, maar we plukten er al wel snel de vruchten van. En zo gebeurde het dat we alle weekenden van de maand uitverkocht waren en onze businesslocatie zich vulde met allerlei leuke evenementen. De klanten waren tevreden en wij ook. Zo konden wij hen kwaliteitsspullen bieden, aangezien we die huurden en leverden wij waar we als bedrijf voor staan: kwaliteit en inspiratie. Talloze bedrijven voelden zich geïnspireerd in onze prachtige ruimte en wij waren zo succesvol dat we nu al onze spullen hebben kunnen kopen. Begin jij ook een evenementenlocatie? Huur dan vooral je spullen in het begin. Hierdoor krijg je kennis van zaken en kan je kwaliteit bieden aan je klanten. Tot je genoeg geld hebt zelf je uitzet te kopen. Een veilige manier van zakendoen die gegarandeerd succes oplevert!